Senin, 21 April 2008

Wedding..costume..dress..bridal..clothes..?



Gambar di atas tu spupu aku..(yang cewek), yg lanang lakinyo..(ya iyalah..)
Nikahnyo skitar tahun 1998,lah hampir 10thn yang lalu.Skarang?? Anaknyo lah 3..
Baju itu baju adat Kalimantan Selatan tapi lah sudah dimodifikasi,jingok bae,
kesannyo dak pulo klasik2 nian.Caknyo mreka bikin dewek,scara maknyo spupu aku tu punyo sanggar..

Rencanonyo gek klo aku merit,pengennyo pake baju itu pas resepsi.Sewo dengan dio tulah. Lagian aku dak pulo seneng pake baju yg model aslinyo.Kesannyo tuh jadul nian n out of date..Klo baju palembang dewek,aku blm pernah liat yang sudah dimodernisasi designnyo.Mungkin ado,tapi yang slamo ini aku liat cm yg model itulah dari jaman dulu,cm warnonyo bae slaen merah ado yg item,biru,pink,ijo jugo ado.

Badan spupu aku tuh perasaan klo dari tingginyo,lbh tinggian aku dikit.Kurus jugo, katonyo sih pas nikah dio naekke berat badan,tapi dak tau semakmano.Mudah2an bae bajunyo pas di badan aku..Trus baju yg lanangnyo mudah-mudahaa..n pas jugo di badan calon laki aku yg notabene berpostur 172cm/85kg..

Tidak ada komentar: