Rabu, 25 April 2012

Melodrama di Pagi Hari

Anak2 tuh memang menakjubkan...

Hari rabu memang biaso ny kami senam, aku jd instruktur (hehehe..). Pas lagi asik2nyo senam, dateng Rafa, murid d kelas aku sambil nangis2 dak galak sekolah.  Ayahnyo bingung ngapo anaknyo jadi cak ini. Emang dari kemaren Rafa nih melankolis be, sesuai dg cuaca kemaren, hujan seharian.
Semakin aku ngajak Rafa masuk ke kelas, semakin berlinangan air mato ny.. mewek dah..

Ehhh... Ternyata dak cuman Rafa be yg melankolis... Taunyo di pager sekolah ado jugo si Kevin nangis2 ngamuk dak galak sekolah.
Kuajak masuk ke kelas, dak galak.
Kusuruh balek be, nambah dak galak.
Kutanyo apo kendaknyo, jawabannyo "aku dak galak ngomong!!!".
Lah.. Pening anak mudo, mano wali murid tuh nyingoki kegiatan kami,  eh si Kevin nyo malah kabur..!!
Keluar pager, untung di kejer oleh Om Mirza, staf ahli d sekolah. Di deket sekolah kami tu ado kuburan, jadi mereka bekejer2an sampe kuburan itu.

Dak cukup sampe situ, ado anak PG, Affan, yang ikut2an ngejer Kevin dg Om Mirza. Ngejer tuh sambil bawa dot susu ny. Yakwaa...
Laju aku melok ngejer jugo.
Ampun dah.. cak sinetron bae ^_^

Tidak ada komentar: