Rabu, 10 September 2008

...NgeLenGGang LaGi...

Sejak pertengahan agustus bos cewek ke Jkt.Katonyo sih stengah bulan.Tapi karena sesuatu dan lain hal..caknyo sampe abis lebaran.It's mean..bulan puaso ini dio dak di Palembang..
Dengan kemampuan masak aku yg jauh dari memuaskan a.k.a blm cukup pantes untuk dibilang pas-pasan,tiap nak buko puaso aku bikin (baca : nyampur2 bahan) bae lenggang goreng yg biso dibilang mudah nian gawekenyo.

Ni lenggang goreng buatan aku yg aku foto bbrp saat sblm bedug..

Simpel n praktis.Hahaha..sampe mak ini hari aku bener2 blm biso masak yang ribet2.Men lg ado bos cewek kadang kusuruh bikin yang macem2 untuk bukoan.Entah la brp hari berturut2 aku buko pake menu ini.Masalahnyo,klo nak cari bukoan dak ado yg jual di deket2 rumah. Ado sih sikok tempat di luar komplek,bjalan dikit dari pos Sungai Gerong.Tapi makanan2nyo std. Lagian tanggung nian,yang makan cm aku n bos cowok bae.Jadi mending bikin yg ngepas2 bae,duo kali nge-pan.





KheeQiy Chantique

Tidak ada komentar: